Heineken | Meet the beer. Share the magic.
Hoe zorg je dat het aantal bezoekers naar je brandcenter stijgt?
Heineken | Meet the beer. Share the magic.
Case
Hoe zorg je dat het aantal bezoekers naar je brandcentre stijgt?Creëer een effectieve communicatiestrategie met een pakkende campagne en zet de doelgroep aan tot actie. Heineken zorgt voor een totaalbeleving van bier. De Heineken Experience in Amsterdam is een plek die elke bierliefhebber een keer bezocht moet hebben. Maar ook voor de niet-bier drinkers is het één van de meest opwindende ervaringen in Nederland.
Concept
Het doel: de bezoekersaantallen verhogen. Hiervoor hebben wij ons in de strategie puur gericht op de Amsterdamse toerist. Met als pijler dat we communiceren over een Heineken attractie en niet over Heineken bier. Hierdoor ontstaat er een opening in de markt met een nieuwe doelgroep.
Met onze communicatiestrategie hebben wij twee langlopende campagnes ontwikkeld: ‘Meet the beer. Share the magic.’ en ‘Get Experienced!’. Deze campagnes zijn uitgerold via verschillende on- en offline media. Met als resultaat dat het bezoekersaantal met 150% is gestegen naar 500.000 bezoekers, gedurende een periode van drie jaar.