Hoe laat je kersverse ouders kennismaken met een nieuw merk opvolgmelk?

Nestlé | Creatie impactvolle packaging

Vraag

Hoe laat je kersverse Nederlandse ouders kennismaken met een nieuw merk opvolgmelk?



Meer weten?

Contact Bel nu!

Antwoord

Nestlé is wereldwijd de nummer één in babyvoeding. Ze ondersteunen Nederlandse ouders sinds 2003 met producten als opvolgmelk, pappen en verantwoorde snacks. In 2019 is het tijd voor een nieuw merk opvolgmelk, betaalbaar, zonder palmolie en helemaal van nu. Aan The Locals de vraag mee te denken over een aansprekende naam én verpakking die op het volle babyvoedingschap er goed uitspringt. Voor Nestlé Nutrition hebben wij de verpakking van deze nieuwe opvolgmelk vormgegeven en geoptimaliseerd voor de Nederlandse markt. Voorafgaand en tijdens de introductie hebben we daarnaast materialen ontwikkeld, zoals advertenties, online banners, schapbanieren, vloerstickers, ansichtkaarten én een voedingsadviesboekje.

Middel | Middel | Middel | Middel

LS_NF.png
Nestl__Packaging_1_1.jpg

Hoe kan je ervoor zorgen dat een internationaal product van Nestlé lokaal beter opvalt in de winkelschappen?

Concept en Strategie en Campagnes

Nestlé | Herpositionering babyvoeding

Vraag

Hoe kan je ervoor zorgen dat een internationaal product van Nestlé lokaal beter opvalt in de winkelschappen?



Meer weten?

Contact Bel nu!

Antwoord

Vertaal de wensen van Nestlé naar een nieuwe pakkende verpakking die voldoet aan lokale spelregels, behoeften, trends en voorkeuren. Nestlé is wereldwijd de nummer één in babyvoeding. Ze hebben sinds 2003 veel producten in Nederland op de markt gebracht, waaronder Nestlé Yogolino, PyjamaPapje en Dreumesmelk.

Opvallen in een winkelschap is essentieel voor de verkoop. De diversiteit van culturen en landen speelt hierin een grote rol. Wat namelijk bij multinationals internationaal gecreëerd wordt hoeft niet altijd aan te sluiten bij lokale behoeften. Zo zijn er in Nederland specifieke spelregels, behoeften, trends en voorkeuren onder de doelgroep.

Voor Nestlé Nutrition hebben wij de babyvoedinglijn doorvertaald naar de Nederlandse markt op basis van lokale wensen vanuit Nestlé en hun panel-onderzoeken. Zo hebben wij onder meer voor Nestlé PyampaPapje een nieuwe verpakking ontwikkeld met een nieuwe naam: Nestlé Ontbijtpapje.


Onze oplossing