Hoe verhoog je de naamsbekendheid van een natuurstichting?

Door de leden te vragen de stichting te promoten in hun eigen stukje natuur; de voortuin.

Voor Landschap Noord-Holland ontwikkelden wij een campagne met als doel: naamsbekendheid van de stichting verhogen. Subdoelstelling: nieuwe beschermers werven.

Belangrijkste pijlers van het idee

Eigen beschermers inzetten en activeren om de stichting te promoten in hun eigen stukje natuur, door middel van het plaatsen van houten tuinborden in hun eigen voortuin. Wij lieten bekende Nederlanders, die in Noord- Holland wonen, een karakteristieke uitspraak doen over het Noord-Hollandse landschap. Deze werden op houten borden gedrukt en onder 15.500 leden verspreid met de vraag een stukje van hun tuin te lenen. De actie werd ondersteund door een campagne op de radio, een event op de Dam en veel PR.

Resultaat

Naamsbekendheid gestegen van 26% naar 70%. Circa 1240 nieuwe beschermers tijdens de actieperiode van 3 maanden.

LandschapNoordHolland001.jpg