Nestlé | Herpositionering babyvoeding

Hoe kan je ervoor zorgen dat een internationaal product van Nestlé lokaal beter opvalt in de winkelschappen?

Lees de volledige omschrijving

Nestlé | Herpositionering babyvoeding

Case 

Hoe kan je ervoor zorgen dat een internationaal product van NESTLÉ lokaal beter opvalt in de winkelschappen?Vertaal de wensen van NESTLÉ naar een nieuwe pakkende verpakking die voldoet aan lokale spelregels, behoeften, trends en voorkeuren. NESTLÉ is wereldwijd de nummer één in babyvoeding. Ze hebben sinds 2003 veel producten in Nederland op de markt gebracht, waaronder NESTLÉ Yogolino, PyjamaPapje en Dreumesmelk.

Concept

Opvallen in een winkelschap is essentieel voor de verkoop. De diversiteit van culturen en landen speelt hierin een grote rol. Wat namelijk bij multinationals internationaal gecreëerd wordt hoeft niet altijd aan te sluiten bij lokale behoeften. Zo zijn er in Nederland specifieke spelregels, behoeften, trends en voorkeuren onder de doelgroep.

Voor NESTLÉ Nutrition hebben wij de babyvoedinglijn doorvertaald naar de Nederlandse markt op basis van lokale wensen vanuit NESTLÉ en hun panel-onderzoeken. Zo hebben wij onder meer voor NESTLÉ PyampaPapje een nieuwe verpakking ontwikkeld met een nieuwe naam: NESTLÉ Ontbijtpapje.